Antirasister

image59Antirasister berör en mindre utforskad sida av den rasrelaterade historien, nämligen den om människorna som sade nej! De som kritiserade de gällande synsätten för humanismens skull, trots att de riskerade sitt rykte, arbete och ibland också sin plats i samhället. Detta är en liten bok som väver in människorna i historien och placerar dem som pärlor i historiens pärlband och låter ana en helhet. Dock upplever inte jag att det är något av författarens bästa verk.

Tyvärr innehåller boken för många upprepningar och även en viss uppgivenhet som präglar texten. Jag fastnar delvis för vissa av individernas kamp, men blir aldrig så intresserad att jag lockas att läsa mer om dem, något som defintivt skiljer denna bok från Lindqvists andra där jag omedelbart recogniserat bokhylla och bibliotek för att få lära mig mer. 

275247-75


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0