Poetisk design

275247-70Idag har jag suttit och pillat på designen till denna sida. Mitt mål var att göra sidan enkel att läsa men också vacker att titta på. I judisk sed lägger man inga blommor på gravar eftersom blommor är förgängliga. Istället lägger man dit en sten och därför bakgrunden till bloggen. Bannern har jag gjort med blandade tekniker. Järnvägstrallarna har jag ritat för hand, till höger en bild på mig som Anders Anjou har tagit. I ramarna finns en Jan Saudek bild (kvinnan som kysser på handen), bredvid syns Simon Wiesenthal och hans hustru (som båda överlevde Auschwitz och letade efter varandra efter kriget i ett år innan de återförenades), därefter en bild från Auschwiz som jag själv har tagit.

275247-74 Hoppas ni gillar layouten och min nya blogg.

275247-75

Kommentarer
Postat av: Freddi Lindqvist

Tjusigt. Smakfullt. Antyder förintelse, men också motsatsen. Även skönhet och livet.
Antyder att bloggen är både om skurkarna och hjältarna. Både de destruktiva mönsterna och hur vi ska kunna bryta dom.
Känns bra.

2007-06-24 @ 18:10:21
Postat av: elinleticia

Vad kul att du tyckte om designen älskling. Jag sitter här och väntar på dig just nu. Är nöjd med designen för närvarande, men tror jag kommer ändra mer i förlängningen, för så brukar det vara.

2007-06-24 @ 20:05:21
Postat av: Konstanze

Du är grymt duktig. Jag skulle vilja göra om min bloggs utseende, men har ingen aning om hur man gör. Alls. Överhuvudtaget.

2007-06-24 @ 20:44:36
URL: http://kulturnorden.blogg.se
Postat av: elinleticia

Konstanze: Stort tack! Jag la ner många timmar på den här layouten så jag unnar mig att kråma mig en aning. Det är skönt när man lyckas med det man förutsatt sig?...heter det så, föresats sig?...äh, skitsamma. Ska vi ses någon dag och byta tillbaka kläderna? Massa kramar.

2007-06-24 @ 22:59:54
URL: http://likvidation.blogg.se
Postat av: Konstanze

Elinleticia: Självklart ska vi det. Måste kolla almanackan men nästa vecka kanske.

2007-06-25 @ 19:37:17
URL: http://kulturnorden.blogg.se
Postat av: Konstanze

Visst skall vi ses, nästa vecka? jag skall till tandläkaren på torsdag nämligen, min tidiga dag och precis när jag fått min lön. Inte så mkt räkningar, men jag har en känsla av att det kommer att bli dyrt ändå.

2007-06-25 @ 20:21:30
URL: http://kulturnorden.blogg.se
Postat av: elinleticia

Nästa vecka blir bra. Säg tid och plats bara. :)

2007-06-25 @ 21:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0